Mindfullness
Zorg

Mindfulness en slapeloosheid

Met slapeloosheid kun je dus perfect oefenen en controleren of je wel op een ontspannen manier aandacht geeft. Dit kan erg frustrerend zijn, het wordt immers steeds moeilijker om met ontspannen interesse terug te komen in je lichaam hoe langer je wakker blijft. Je denken heeft de neiging om zich met steeds meer intensiteit te bemoeien met het voelen omdat het allemaal te lang gaat duren zo. Het wordt dan ook steeds moeilijker om niet weer opnieuw de controle over het proces terug te geven van het lichaam aan het denken. Het denken zal dan weer op de voorgrond en het voelen op de achtergrond van de aandacht terecht komen. Zorg er dan weer opnieuw voor dat het voelen op de voorgrond van de aandacht komt en het denken op de achtergrond. Doe dit dus wel met milde interesse, niet met intense aandacht. Nu even . Hier vind je meer informatie over het aanleren van deze aandachtsvorm met mindfulness.

Laat je het willen echt op de achtergrond zijn en het voelen op de voorgrond dan kan je lichaam lekker liggen, in plaats van gespannen woelen. Het is namelijk puur dit willend denken dat er voor zorgt dat je niet lekker kunt liggen als je moe naar bed bent gegaan. In dit filmpje kun je met deze mindfulness oefening beginnen.

Met mindfulness de hele dag slapend wakker

Kun je zelfs ontspannen aandacht aan je lichaam geven als je hoofd alleen maar wil slapen, dan kun je het ook de hele dag door. Zelfs als er dingen gebeuren die je niet leuk vindt. Nu begrijp je ook waarom mindfulness slapend wakker zijn wordt genoemd, je bent helder wakker en geeft op een ontspannen ge├»nteresseerde manier aandacht alsof je gaat slapen. Je kunt tegenwoordig bij ons ook alle mindfulness trainingen online volgen, dat kan hier: online cursus mindfulness. Wil je graag na je mindfulness meer ontdekken op het gebied van meditatie, klik dan hier:  meditatie

Dit vind je misschien ook leuk...